שוק משני לכרטיסי טיסה בישראל: יורם קראוס חושף פלטפורמה ראשונה מסוגה
כתב מערכת | Deal Digital
שוק התעופה הישראלי עומד בפני שינוי היסטורי, עם השקת פלטפורמה פורצת דרך למסחר חוזר בכרטיסי טיסה. את המהלך מוביל היזם הסדרתי יורם קראוס, מנכ"ל חברת TKTZ, שביחד עם חברת קשרי תעופה הכריז השבוע על הקמת שותפות אסטרטגית להפצת המערכת בישראל.
הפלטפורמה החדשה תאפשר לנוסעים שלא השתמשו בכרטיס הטיסה שלהם למכור אותו לנוסעים אחרים, בצורה מאובטחת, חוקית ומבוססת טכנולוגיה. כל תהליך שינוי השם, העברת הבעלות ואימות מחדש יתבצע בתוך המערכת – ללא ביטולים מיותרים וללא הפסדים כלכליים.
"עד היום כרטיס טיסה שלא נוצל פשוט הלך לפח", אמר קראוס. "מהיום, זהו נכס שאפשר לסחור בו מחדש."
המערכת של TKTZ עברה הרצה באירופה ובארה"ב, וצפויה להיות זמינה לציבור בישראל בתוך חודשים בודדים.
פתרון טכנולוגי שמשרת את כל הצדדים
החידוש בפלטפורמה הוא גישה צרכנית מודרנית, שנותנת מענה לשוק שהוערך במאות מיליארדי דולרים – אך נותר ללא פתרון מסחר חוזר עד היום. כרטיסי טיסה שלא מומשו הופכים כעת למוצר סחיר – לטובת הנוסעים, סוכנויות וחברות התעופה כאחד.
המערכת מציעה:
-
ממשק ניהול פשוט וברור
-
מערכת אבטחה מתקדמת בתקן בינלאומי
-
שקיפות מלאה לאורך תהליך הרכישה וההעברה
על יורם קראוס
קראוס הוא יזם ישראלי מוביל שבנה את שמו על חדשנות בשווקים רוויים. בין פרויקטים אחרים שייסד:
-
קרן הנדל"ן סלע קפיטל
-
חברת AI מתקדמת Infibond
-
מיזם חברתי "עוגן – ביחד נשקם"
-
פלטפורמת השכירות "הבית שלי"
למידע נוסף – חדשות עסקים ועדכונים ב-Deal Digital
לצד המהלך החדשני שמובילה TKTZ, נושא המסחר החוזר בכרטיסי טיסה זוכה להתעניינות גוברת גם בזירה הבינלאומית. מגזינים מובילים כמו Skift מסקרים מגמות דומות בארה"ב ובאירופה, תוך התייחסות לפוטנציאל של שווקים משניים בענף התעופה. גם באתר IATA – איגוד התחבורה האווירית הבינלאומי ניתן למצוא מידע מעודכן בנוגע לתקני האבטחה, זכויות נוסעים וההתפתחויות הרגולטוריות בתחום. למי שמעוניין בהבנה רחבה של הרקע הגלובלי, ערך מסחר משני בוויקיפדיה מספק סקירה כללית על המודלים הקיימים וההשפעה הצרכנית שלהם.